Vi gir mennesker muligheter - også internt?: har omorganiseringen av NAV Levanger bidratt til at kontoret bedre vil kunne løse sine oppgaver slik at målene i Nav-reformen kan nås? dette sett i sammenheng med en overgang fra generalistkompetanse til spesiallistkompetanse

Forfatter
Johannsson, Lennart

Årstall
2010

Utgiver
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Høgskolen i Nord-Trøndelag og Copenhagen Business School

Publikasjonstype:
Hovud-/magister-/masteroppgåve

Fulltekst:
https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/bitstream/handle/11250/147336/Johansson.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Omtale:
https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/handle/11250/147336

Antall sider:
101

Publiseringsspråk:
Norsk

Land publikasjonen kommer fra:
Norge

NSD-referanse:
5336

Disse opplysningene er sist endret:
2024-07-31 12:11:11.395915


Spesifikke virksomheter publikasjonen omhandler

Sammendrag
Jeg har i denne masteravhandlingen sett nærmere på lokal gjennomføring av Navreformen.
Reformen er en av de største i Norge og er en sammenslåing av to tidligere statsetater –Trygdeetaten og Aetat – i et partnerskap med kommunene.
Det er viktig at gjennomføringen på et lokalt plan gjennomføres effektivt slik at velferdspolitikken kan gjennomføres i praksis.
I denne avhandlingen vurderes om en omorganiseringsprosess av et lokalt Nav- kontor bidrar til en bedre iverksetting av reformen.
Gjennom en kvalitativ studie har jeg funnet at en god lokal prosess har bidratt til dette.