På nett med befolkningen? En analyse av befolkningens kanalvalg og behov for offentlig informasjon

Forfatter
Aanæs, Ellen Hov, Nonseid, John

Årstall
2004

Utgiver
Oslo, Statskonsult, Rapport 2004:11

Publikasjonstype:
Rapport

Omtale:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/2004/2004-11.htm

Antall sider:
72

Publiseringsspråk:
Norsk

Land publikasjonen kommer fra:
Norge

NSD-referanse:
2593

Disse opplysningene er sist endret:
2007-08-31 13:00:09.42


Spesifikke virksomheter publikasjonen omhandler
Publikasjonens datagrunnlag
  • Kvantitativ
  • Spørreskjema
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Verkemiddel i den konstituerande styringa
  • 1.6 Pedagogiske verkemiddel
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Studietype
  • Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Sektor (cofog)
  • Staten generelt

Sammendrag
Informasjon som gis fra staten skal utformes og formidles med utgangspunkt i mottakerens behov. For å få et kunnskapsgrunnlag om brukerne av offentlig informasjon har vi kartlagt hvordan publikum mottar informasjon fra staten, hvor fornøyd de er med den, deres holdninger til offentlig informasjon og hvilke informasjonskanaler de bruker. Vi har også sett på Internett som kanal for offentlig informasjon. Undersøkelsen er gjennomført i samarbeid med Norstat AS.