Has Devolution Increased Democratic Accountability?

Forfatter
Ezzamel, M., Hyndman, N. S., Johnsen, Å., Lapsley, I. & Pallot, J.

Årstall
2004

Utgiver
Public Money & Management, Vol. 24, No. 3, pp. 145-152, June 2004

Publikasjonstype:
Tidsskriftsartikkel

Fulltekst:
http://www.blackwell-synergy.com/action/showPdf?submitPDF=Full+Text+PDF+%28442+KB%29&doi=10.1111%2Fj.1467-9302.2004.00411.x

Antall sider:
8

Publiseringsspråk:
Engelsk

Land publikasjonen kommer fra:
UK

NSD-referanse:
2703

Disse opplysningene er sist endret:
2007-09-14 10:52:26.45


Horisontal dimensjon
  • Stat
Publikasjonens datagrunnlag
  • Primærdata
  • Sekundærdata
  • Intervju
  • Dokumentstudie
  • Case studie
  • Komparativ mellom land
Land som er gjenstand for studien
  • Irland
  • New Zealand
  • Norge
  • Storbritannia
Verkemiddel i den konstituerande styringa
  • 1.1 Organisering generelt
  • 1.2 Endring i tilknytningsform
Studieoppdrag
  • Forskning
Studietype
  • Effektstudie/implikasjoner/resultater
Type effekt
  • Samfunnseffektivitet
  • Strukturelle og styringsmessige effektar
  • Kvalitet og sikkerhetsmessige effektar
Sektor (cofog)
  • Staten generelt

Sammendrag
This article examines the impact of devolution, the New Public Management and public management culture on accounting for democratic accountability in the first term of the devolved national assemblies and parliament in the UK. Although there is more openness, transparency, consultation and scrutiny with regard to budgets, accounts and performance as a result of devolution, there is extensive information overload. Thus, many politicians are highly dependent on the parliamentary division of labour and are reliant on experts and advisors functioning as buffers and filters of accounting information.