FORVALTNINGSDATABASEN

Enhet for arkiv og dokumentforvaltning

Denne siden og de ulike fanene under viser informasjon om denne enheten og data tilknyttet denne enheten fra Forvaltningsdatabasen. Forvaltningsdatabasen er en grundig og detaljert kartlegging av organisering og endring av den norske statsforvaltningen fra 1947 - d.d. Fanen "Lenker" inneholder eventuelle lenker til eksterne ressurser.

Denne siden viser endringshistorien til denne enheten.

01.01.2024* Ny via splittelse

Navn: Enhet for arkiv og dokumentforvaltning
Kort navn: DOKS
Tilknytningsform: Departement
Administrativt nivå: Seksjon
Nedlagt enhet som følge av splittelse:

Saksfelt:
Enheten har ansvar for forvaltning av departementets papirbaserte og elektroniske arkiver. Enheten skal påse at gjeldende regelverk for arkiv og dokumentasjonsforvaltning, samt interne retningslinjer og rutiner etterleves. Enheten har ansvar for daglig arkivdrift, herunder rådgivning og veiledning i arkivrelaterte spørsmål, systemstøtte og opplæring av departementets brukere, kvalitetssikring og journalføring, og publisering av offentlig journal på eInnsyn.
Kilde: regjeringen.no, januar 2024

Merk

* = Dato merket med asterisk (*), betyr at tidspunkt ikke er bekreftet.