Denne siden og de ulike fanene under viser informasjon om denne enheten og data tilknyttet denne enheten fra Forvaltningsdatabasen. Forvaltningsdatabasen er en grundig og detaljert kartlegging av organisering og endring av den norske statsforvaltningen fra 1947 - d.d. Fanen "Lenker" inneholder eventuelle lenker til eksterne ressurser.
Denne siden viser statistikk over antall ansatte til denne enheten.
Merk: Det tas forbehold om mulige feil og mangler i data om statsansatte som vi har mottatt fra Statens sentrale tjenestemannsregister, SST. Feil kan gjelde både enkeltenheter og aggregerte tall på etatsnivå. Vær oppmerksom på at tidsseriene - særlig for enheter med flere organisasjonsledd - kan vise utslag for enkelte år som kan indikere feil i inputdata.
Manglende data om statsansatte etter 2014:
I forbindelse med etableringen av A-ordningen fra 2015 er innsamling av lønnsopplysninger for alle ansatte samordnet og
hjemlet i A-opplysningsloven (https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2012-06-22-43). Fra samme tidspunkt opphørte videre drift av Statens sentrale tjenestemannsregister (SST).
Etter overgang til A-ordningen har ikke Kommunal- og moderniseringsdepartementet (KMD) lenger hjemmel til å videreformidle data om statsansatte fra SSB til NSD.
Dette innebærer at NSD inntil videre må slette 2015 og 2016 årgangene fra nettsidene våre. Vi vil heller ikke kunne publisere data fra 2017 tellingene.
Brukere av denne tjenesten som ønsker å hente ut ut detaljerte data om statsansatte må inntil videre kontakte SSB eller finne fram til informasjonen via
Statistikkbanken (https://www.ssb.no/statistikkbanken).
NSD vil arbeide for å få på plass en avtale med SSB slik at vi igjen kan få tilgang til data om statsansatte.
Totalt | Heltid | Deltid | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
År | Menn | Kvinner | Totalt | Menn | Kvinner | Totalt | Menn | Kvinner | Totalt |
2004 | 74 | 61 | 135 | 73 | 57 | 130 | 1 | 4 | 5 |
2005 | 130 | 81 | 211 | 128 | 74 | 202 | 2 | 7 | 9 |
2006 | 129 | 86 | 215 | 129 | 76 | 205 | 10 | 10 | |
2007 | 121 | 90 | 211 | 120 | 81 | 201 | 1 | 9 | 10 |
2008 | 135 | 93 | 228 | 135 | 82 | 217 | 11 | 11 | |
2009 | 150 | 108 | 258 | 149 | 97 | 246 | 1 | 11 | 12 |
2010 | 194 | 142 | 336 | 192 | 134 | 326 | 2 | 8 | 10 |
2011 | 227 | 156 | 383 | 227 | 142 | 369 | 14 | 14 | |
2012 | 249 | 159 | 408 | 249 | 142 | 391 | 17 | 17 | |
2013 | 253 | 157 | 410 | 251 | 140 | 391 | 2 | 17 | 19 |
2014 | 294 | 183 | 477 | 292 | 167 | 459 | 2 | 16 | 18 |
Totalt | Heltid | Deltid | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
År | Menn | Kvinner | Totalt | Menn | Kvinner | Totalt | Menn | Kvinner | Totalt |
2004 | 39 | 33 | 36 | 39 | 34 | 36 | 36 | ||
2005 | 38 | 35 | 37 | 38 | 35 | 37 | 34 | 36 | |
2006 | 39 | 37 | 38 | 39 | 37 | 38 | 36 | 36 | |
2007 | 39 | 37 | 38 | 39 | 37 | 38 | 36 | 37 | |
2008 | 39 | 38 | 39 | 39 | 38 | 39 | 37 | 37 | |
2009 | 39 | 38 | 39 | 39 | 38 | 39 | 37 | 37 | |
2010 | 39 | 37 | 38 | 39 | 37 | 39 | 40 | 38 | |
2011 | 40 | 38 | 39 | 40 | 38 | 39 | 40 | 40 | |
2012 | 39 | 39 | 39 | 39 | 38 | 39 | 43 | 43 | |
2013 | 40 | 39 | 39 | 40 | 39 | 39 | 42 | 42 | |
2014 | 39 | 39 | 39 | 39 | 38 | 39 | 46 | 45 |
Tabellen viser gjennomsnittalder til ansatte for ordinært regulativlønte. Merk at der antall ansatte er mindre enn 5 vil alder ikke vises.
Nasjonalt identitets- og dokumentasjonssenter (NID)
(Kilde: Meld. St. 7 (2010–2011) Kampen mot organisert kriminalitet – en felles innsats. Pkt 6.1.8)
Som en del av arbeidet med å avdekke bruk av falsk identitet og forfalskede og uekte dokumenter, er det i 2010 etablert et nasjonalt identitets- og dokumentasjonssenter (NID). NID skal bistå og samarbeide med politiet og utlendingsforvaltningen i arbeidet med å avdekke bruk av falsk identitet, falske dokumenter og verifisering av dokumenter NID er et selvstendig forvaltningsorgan administrativt underlagt Politidirektoratet.
Nasjonalt identitets- og dokumentasjonssenter skal være et ekspertorgan innen identitetsspørsmål og dokumentasjonsvurdering og slik sett bidra til å høyne nivået, kvaliteten, kompetansen, informasjonsutvekslingen og metodeutviklingen for å fastsette identitet. Gjennom denne etableringen har man også styrket mulighetene til å se sammenhengen mellom bruk av falsk identitet og falske dokumenter og den alminnelige kriminalitetsbekjempelsen mot id-tyveri, dokumentforfalskning, menneskesmugling mv.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Nasjonalt ID-senter fikk i etableringsfasen leie støttefunksjoner for administrasjon funksjoner/IKT fra Politiets utlendingsenhet (PU), og annen IKT-støtte gjennom Utlendingdirektoratets (UDI) rammeavtaler.
* = Dato merket med asterisk (*), betyr at tidspunkt ikke er bekreftet.